سبک و گونه تارنما گزینه نظرتان را توضیح دهید.
نوشته شده توسط : علی پور


سبک و گونه تارنما گزینه نظرتان را توضیح دهید.
آیا کمپانی شما با رنگ های خاصی شناخته می­ شود که می بایست از آن ها به کارگیری نمائید؟ بعضی از برندها علاوه بر لوگو و شعار معلوم دارنده یک یا این که یک‌سری رنگ سازمانی نیز میباشند که نشان دهنده نام‌و‌نشان آن سازمان میباشد. در طراحی وب بایستی بدین رنگ ها نیز دقت کرد تا یکپارچگی موادسازنده بازاریابی نگهداری شود.
آیا برای رنگ های سازمانی خویش می ­توانید شماره پنتون (Pantone Numbers) تنظیم نمایید؟ سیستم تطبیق رنگی پنتون، سیستمی استاندارد برای رنگ هاست که با اختصاص کد معین برای رنگ ها به شما این قابلیت و امکان را میدهد که یکپارچگی رنگ ها را در همگی ابزار بازاریابی خویش محافظت فرمائید.

طراحی سایت در مشهد
بیش تر بخوانید: چه طور از روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و پباده سازی سود بگیریم؟
آیا چیز دیگری مثل بروشور، کاتالوگ، سربرگ یا این که نشریه موجود است که نیاز باشد وب سایت از شیوه های متفاوت مثل رنگ، ساختار یا این که پباده سازی با آن هماهنگ و یکدست شود؟ این موردها را شناسایی فرمایید.
از چه چیز تارنما فعلی ­تان طولانی تر خوشتان می­ آید؟ در‌صورتی‌که اینک صاحب و مالک سایت و در بعضی از موردها از تلاش آن راضی می‌باشید، لیستی از نقاط قوت وبسایت فعلی خویش تهیه و تنظیم نمائید تا از آنان در پباده سازی تازه وبسایت خویش نیز به کار گیری نمایید.
آیا امکان یا این که آیتم ­ای در تارنما فعلی شما موجود است (به جز محتوا) که بخواهید آن را نگه داشته و نگهداری فرمائید؟
3 آیتم که مایه سرخوردگی و شرم ساری شما از تارنما فعلی ­تان می‌باشد را اسم ببرید؟ شناسایی نقاط ضعف وبسایت و راه‌حل هایی برای بهبود آن ها، از تکرار خطاها در طراحی سایت نو پرهیز می‌کند.
سایت های رقبای شما اکنون چه خصوصیت هایی دارا هستند که شما نیز میخواهید داشته باشید؟
آیا هیچ اینترنت سایتی با پباده سازی خاصی موجود هست که به آن عشق مند باشید؟ لیستی از لینک و پیوند های طرح های تارنما آیتم عشق و علاقه خویش را تهیه و تنظیم فرمائید.
آیا طرح، آیتم یا این که خصوصیت خاصی در‌این سایت ها موجود هست که بخواهید در وب سایت خویش نیز بگنجانید؟
چه مواقعی در دیگر اینترنت سایتها چشم­اید و حقیقتا آن ها را دوست داشته­اید؟ این عمل به بنچ مارکینگ (bench marking) یا این که الگوبرداری از شایسته ترین اقدامات بقیه سازمان ها و وبسایت ها که به افزایش عملکرد سازمان می انجامد، امداد می نماید.
چه مواقعی در دیگر تارنما ها چشم ­اید و حقیقتا از آنان متنفر بوده­ اید؟
اضافه بخوانید: چه گونه یک طرح UX خوب برای وبسایت اخلاق کنیم؟
3 آیتم که در ساخت وب سایت نو شما بیشترین اهمیت را دارا هستند، اسم ببرید. گزینش حق تقدم ها در مرحله پیش از طراحی سایت به صرفه جویی در هزینه، زمانه و دستیابی به هدف ها با حق تقدم بیش تر در کمترین روزگار یاری میکند.
3 آیتم که در طراحی وب تازه شما کمترین اهمیت را دارا‌هستند، اسم ببرید.
هاست وبسایت شما کجا خواهد بود؟ در حالتی که بخواهید در فضای مجازی حضور داشته باشید علاوه بر ساخت سایت مستلزم خدمت هاست یا این که میزبانی نیز میباشید. هاست در واقع فضای مشخصی روی سرورهاست که می اقتدار اطلاعات را روی آن ذخیره کرد.
آیا دسترسی بدون نقص دارید؟
آیا می­توانید اسم کاربری(Username) و پسورد ساخت فرمایید؟
از طرف شما چه کسی مسئول طراحی سایت میباشد؟ شخصی را در درون کمپانی مسئول پروژه لانچ تارنما نو فرمایید.
آیا پیمانکاران دیگری هم وجود دارا‌هستند؟ بایستی مشخص و معلوم فرمایید که روند متعدد ایجاد و ساخت وب سایت بر عهده چه اشخاصی در باطن کمپانی یا این که چه موسسات فرنگی هست. و اینکه آیا قصد برون سپاری دارید یا این که نه.
چه کسی و چه‌طور مراقبت از سایت را مدیر می ­نماید؟ گزینش فرمایید که بعد از بالا وارد شدن تارنما پروسه بعدی مدیر و آپ تو دیت رسانی وبسایت بر عهده چه کسی است و چه طرحی برای این عمل داراست.
آیا میزان دارایی مشخصی برای این عمل در لحاظ گرفته اید و مجبورید تا آن سقف هزینه فرمایید؟ گذشته از هر فعالیت مخارج احتمالی اعم از خرید دامین، طراحی وب سایت، تنظیم محتوا، مدیر وب سایت و … را پیش گویی و با میزان دارایی مور حیث خویش مقایسه فرمائید.
طولانی تر بخوانید: چهار واحد سنجش اصلی که در پباده سازی دوباره تارنما می بایست به آن دقت فرمائید
دامنه و خصوصیت های وبسایت
آیا هاست فعلی شما تمامی نیازهای وبسایت شما (دور و بر، پهنای باند، مقر داده و …) را برآورده می­ نماید؟
آیا می­خواهید یا این که نیاز دارید به فروشنده هاست جدیدی رجوع‌نمایید؟ بایستی جور تغییرات مدنظر خویش را با گنجایش هاست فعلی خویش مقایسه فرمائید.
آیا برای یافتن هاست مطلوب نیاز به امداد دارید؟ بعضا از شرکتهای پباده سازی و گسترش وبسایت این سرویس ها را برای شما انجام خواهند اعطا کرد و یا این که به شما دراین مورد مشورت خواهند اعطا کرد.
آیا فعلا URL موردنظر خویش را دارید؟ مراد از URL به عبارتی نشانی وبسایت شماست که نباید به وسیله بقیه شرکت های تثبیت گردیده باشد، به دلیل آنکه در این‌حالت می بایست آن را خریداری کنید.
در شرایطی‌که خیر، آیا برای گزینش و تثبیت یک URL خوب به یاری احتیاج دارید؟
آیا فعلا لوگوی مشخصی دارید یا این که می بایست یک لوگو پباده سازی فرمائید؟
در‌صورتی‌که اکنون لوگو دارید آیا به پوشه های اصلی آن دسترسی دارید؟ پوشه کیفیت بالا و با فرمت اختصاصی برای بعضا از پباده سازی های وبسایت لازم هست که چنانچه بدین فولدر ها دسترسی نداشته باشید مستلزم پباده سازی دوباره آن‌ها خواهید بود.
آیا احتیاج به تولید فاوآیکون (Favicon) دارید؟ به تصاویر کوچکی که به صورت آیکون در کنار نشانی وبسایت شما در نصیب نشانی مرورگر قابل مشاهده می‌باشد فاوآیکون گفته می‌شود.
آیا تگ لاین (Tagline) خاصی دارید که بخواهید از آن استعمال نمائید یا این که برای ایجاد آن برای سایتتان به یاری احتیاج دارید؟ در مقاله ها قبل به توضیح بی نقص تگ لاین پرداخته ایم.
آیا معماری وب سایت جدیدتان کامل شدن گردیده یا این که اینکه جزو برنامه های پیش رویتان می‌باشد؟
تقریب می­زنید تارنما نهایی تعدادی ورقه خواهد بود؟
آیا وایرفریم (Wireframes) کاغذ ­های تان فراهم هست یا این که اینکه ایجاد آنها‌را در برنامه هایتان قرار داده اید؟ وایر قاب در واقع راهنمای تصویری بی نقص از تارنما هست که پیشین از آغاز طراحی وب تنظیم می گردد و چهارچوب کلی وبسایت را مشخص و معلوم می کند.
آیا برای تارنما محتوا دارید یا این که تنظیم محتوا بخشی از برنامه کاری آینده شما می باشد؟
یک سری ورقه محتوا بایستی تولید شود؟





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: